۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۴۵

نواب مطرح کرد؛

زمینه افزایش طهارت روحی و معنوی معتمرین فراهم شود

زمینه افزایش طهارت روحی و معنوی معتمرین فراهم شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از عوامل اعزامی بعثه مقام معظم رهبری به سرزمین وحی خواست که تلاش کنند تا زمینه افزایش طهارت روحی و معنوی عمره گزاران را فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت از عوامل اعزامی بعثه مقام معظم رهبری به سرزمین وحی خواست که نیروهای بعثه و سازمان حج تلاش کنند تا زمینه افزایش طهارت روحی و معنوی عمره گزاران را فراهم آورند.

حجت الاسلام نواب در جمع دومین گروه از نیروها و عوامل اعزامی بعثه مقام معظم رهبری به سرزمین وحی، با اشاره به اینکه شما برای این کار ارزشمند انتخاب شده‌اید، اهمیت مأموریت آنان را یادآور شد و بهترین راه شکرگزاری از این موهبت و مأموریت را خدمت هدفمند و خالصانه دانست.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با استناد به آیات قرآن تصریح کرد: اگر خدمتی که انجام می‌شود هدفمند و توأم با اخلاص باشد مشکلی ندارد همچنانکه حضرت علی (ع) می‌فرماید: "مَن أخْلَصَ النِّیَّةَ تَنَزّهَ عنِ الدَّنِیَّةِ - هر که نیّت را خالص گردانَد، از پستی دور مانَد".

وی به حاضران توصیه کرد قبل از اینکه به کشور میزبان اعزام شوند برای تأمین نیازمندی‌های این مأموریت تدبیر کنند و نسبت به شرح وظایف خود که نقشه راه و کار محسوب می‌شود کاملاً تسلط یابند.
حجت الاسلام نواب در ادامه بر لزوم تواضع و برخورد محبت‌آمیز با عمره گزاران تاکید کرد و گفت: روحانیون کاروان‌ها در این سفر باید تأمین نیازهای معنوی زائران را در اولویت قرار دهند.

سرپرست حجاج ایرانی حضور داشتن مسئولان و دست‌اندرکاران بعثه و ستاد حج در جمع زائران ایرانی و گوش دادن به سخنان و درخواست‌هایشان را ضروری خواند و گفت: کارهایی را که قول می‌دهید حتماً انجام دهید که در امیدواری زائران بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دو موضوع جهاد تبیین و سبک زندگی اسلامی از روحانیون کاروان‌ها خواست در سخنرانی‌ها و برنامه‌های فرهنگی موضوعات مرتبط با این دو موضوع بیان و برجسته شود.

توجه به ختم قرآن گروهی، دعا، نیایش و مناجات، نیاز شناسی، برنامه‌ریزی و اجرای خوب از دیگر توصیه‌های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به حاضران بود و در ادامه نیز تاکید کرد که تعامل و همدلی مدیر و روحانی کاروان بسیار مهم و مؤثر است و خاطراتی به یادماندنی را در ذهن زائران به یادگار خواهد گذاشت.

وی خطاب به حاضران گفت: خاطرات و تجربیات خود را برای انتقال به گروه‌های بعدی یادداشت کنید که می‌تواند به عنوان آموزه‌ها و نقشه راه و دستورالعمل در آینده مورد استفاده واقع شود.

در این دیدار که حجت الاسلام سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی و چند تن از مدیران بعثه مقام معظم رهبری نیز شرکت داشتند هر یک دقایقی را به بیان توصیه‌ها و تجربیات خود درباره راهکارهای ارائه خدمات مطلوب‌تر به عمره گزاران کشورمان پرداختند.

کد خبر 6258322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha